Finns brödhållare/brödlådor med lås?

Permalänk
Medlem

Finns brödhållare/brödlådor med lås?

Bor med min pappa som har Alzheimers och har börjat få problem med att han stjäl och äter MITT bröd och MINA bakelser, vilket orsakar mig mycket stress och huvudvärk (Och inte roligt för honom heller när han inser vad han gjort).

Jag har sökt runt, på brödlådor, men jag lyckas inte hitta någon som har lås av något slag, vilket är vad jag verkligen skulle behöva nu.

Någon som kan tipsa mig, om något sådant finns?

Tack!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Sätt kodlås på ett köksskåp?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Brödlådor är väl inget speciellt? bara en låda. Om du är okej med en vanliga låda med lås finns det ju rätt mycket att hitta.

Permalänk
Medlem

Misstänker att det är DIY-spåret du bör kika på här, tvivlar på att någon tillverkare av brödlådor har löst detta nisch-problem.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du redan en låda så kan man nog eftermontera något, likt: https://www.ikea.com/se/sv/p/solstol-skaplas-80541235/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fast om man ska förvara mat i en låda borde det väl ändå vara livsmedelsklassat, eller? Sedan handlar det ju även om att hålla rätt fuktbalans, tillräckligt för att brödet inte ska torka ut, men samtidigt inte för mycket så att man får mögel.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Kommer inte din pappa försöka slita upp lådan istället? Har du ingen möjlighet att förvara ditt bröd och dina bakelser någon annanstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Fast om man ska förvara mat i en låda borde det väl ändå vara livsmedelsklassat, eller? Sedan handlar det ju även om att hålla rätt fuktbalans, tillräckligt för att brödet inte ska torka ut, men samtidigt inte för mycket så att man får mögel.

En brödpåse har jag svårt att se att det kräver livsmedelklassning. Ligger ju i en påse lixom

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Kommer inte din pappa försöka slita upp lådan istället? Har du ingen möjlighet att förvara ditt bröd och dina bakelser någon annanstans?

Är väldigt liten risk för det, hans alzheimers tar sig inte den formen.

Skrivet av FX9:

En brödpåse har jag svårt att se att det kräver livsmedelklassning. Ligger ju i en påse lixom

Brödpåsar är faktiskt livsmedelsklassade, det är liksom lagstiftat. Material som inte har livsmedelsklassning kan faktiska släppa ifrån sig en hel del otäcka saker, som inte är bra om de sugs upp av maten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Brödpåsar är faktiskt livsmedelsklassade, det är liksom lagstiftat. Material som inte har livsmedelsklassning kan faktiska släppa ifrån sig en hel del otäcka saker, som inte är bra om de sugs upp av maten.

Denna hävas vara food grade
https://www.amazon.se/Lockabox-OneTM-hygienisk-l%C3%A4kemedel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Du missförstod då jag skrev fel...

Ska inte stå Brödpåse i början av meningen, ska så förvaringslåda/brödlåda.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

OSZAR »