Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Stod inte rabatten med på kvittot?

Jodå på sista raden om jag minns rätt. Bosch godkände ändå den bättre rewarden. Tror kravet var att köpa Bosch-professional för 4000 ex moms.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av FirstRodeo:

Jodå på sista raden om jag minns rätt. Bosch godkände ändå den bättre rewarden. Tror kravet var att köpa Bosch-professional för 4000 ex moms.

OK, för min del stod det en rabatt på varje rad. Testade inte att skicka in för stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Skulle inte rekommendera denna, inte ens för 1500. Jag och en kollega köpte totalt 3 av dessa i början av sommaren 2023. Redan sommaren 2024 hade samtliga börjat läcka ut vatten på golvet. Behållaren där vattnet ska samlas blir inte ens fylld så det är inte problemet. Har skruvat isär den men inte lyckats hitta vad som blir galet. Ska göra ett nytt försök nu inför denna sommar, annars blir det en ny AC.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallowed:

Skulle inte rekommendera denna, inte ens för 1500. Jag och en kollega köpte totalt 3 av dessa i början av sommaren 2023. Redan sommaren 2024 hade samtliga börjat läcka ut vatten på golvet. Behållaren där vattnet ska samlas blir inte ens fylld så det är inte problemet. Har skruvat isär den men inte lyckats hitta vad som blir galet. Ska göra ett nytt försök nu inför denna sommar, annars blir det en ny AC.

Bra att veta!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hallowed:

Reklamerat?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrAnderzzon:

Produkt: Kassaskåp (?) med knappsats
Länk: amazon.se/dp/B0DVM929NZ
Pris: 3403,99 kr 285 kr

Blixterbjudande på Amazon. Gratis leverans 31 maj - 3 juni.

Tack för tipset!
Vi får hoppas att det är bra grejer och inte kassa skåp …

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallowed:

Om vi bortser från läckaget, hur bra fungerar den som ac? En annan fråga, det följer med tillbehör till slangen, hur hög och bred är adaptern som man kan montera i fönstret?
Min plan var att fästa röret i vädringsluckan som är 125,5x15,5cm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LANberg:

Tack för tipset!
Vi får hoppas att det är bra grejer och inte kassa skåp …

Kanske ett ok pris, men inte en chans att det där skåpet kostar 3400 ordinarie, okänd tillverkare och inte ens brandsäkert..

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Kanske ett ok pris, men inte en chans att det där skåpet kostar 3400 ordinarie, okänd tillverkare och inte ens brandsäkert..

För 285kr tror jag inte man kan klaga, men det är nog inte värt 3400kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Reklamerat?

Min va strax utanför den 1:åriga garantitiden så det va kört. Vet dock inte hur kollegan gjorde, kan kolla med honom.

Skrivet av dartan:

Om vi bortser från läckaget, hur bra fungerar den som ac? En annan fråga, det följer med tillbehör till slangen, hur hög och bred är adaptern som man kan montera i fönstret?
Min plan var att fästa röret i vädringsluckan som är 125,5x15,5cm.

Själva ac funktionen fungerar bra, den kyler på bra och klarar ordentligt av att kyla ner 2 rum hemma hos nu. Den är högljudd! Men det är väl alla dessa portabla enheter men denna är lite värre än andra jag har hört.

Om du eller någon annan funderar på att bara ställa hela ACn på ett kruk-fat eller liknande så kommer det inte heller gå för den är såpass låg att skruvarna till kompressorn kommer rosta sönder. I så fall får man eventuellt ta bort hjulen och ställa den högre upp för att fånga vattnet.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Skrivet av Hallowed:

Min va strax utanför den 1:åriga garantitiden så det va kört. Vet dock inte hur kollegan gjorde, kan kolla med honom.

Själva ac funktionen fungerar bra, den kyler på bra och klarar ordentligt av att kyla ner 2 rum hemma hos nu. Den är högljudd! Men det är väl alla dessa portabla enheter men denna är lite värre än andra jag har hört.

Om du eller någon annan funderar på att bara ställa hela ACn på ett kruk-fat eller liknande så kommer det inte heller gå för den är såpass låg att skruvarna till kompressorn kommer rosta sönder. I så fall får man eventuellt ta bort hjulen och ställa den högre upp för att fånga vattnet.

Reklamation ≠ Garanti

Reklamation = 3 år för tillverkningsfel

Visa signatur

12700K | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av frasse_84:

Reklamation ≠ Garanti

Reklamation = 3 år för tillverkningsfel

Tack, det visste jag inte. Jag får läsa på lite och göra ett nytt försök.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallowed:

Tack, det visste jag inte. Jag får läsa på lite och göra ett nytt försök.

Första 2 åren så ligger det dessutom på säljaren att påvisa att det inte är ett ursprungligt fel, du behöver alltså inte bevisa att det inte är ditt fel om du haft varan mindre än i 2 års tid.

Sen eftersom att det verkar vara ett återkommande fel hos fler än bara dig, t.ex. så hade ju din vän råkat ut för samma sak, så lär det inte vara supersvårt att få varan reklamerad även under det tredje året.

OSZAR »