Permalänk

ARC Raiders

En kommande extraction shooter från Embark Studios som ser ut att kunna bli riktigt bra.
Är det någon som hunnit testa det än?

ARC Raiders - Tech Test 2 April 30 - May 4
https://id.embark.games/id/playtest-sign-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

En kommande extraction shooter från Embark Studios som ser ut att kunna bli riktigt bra.
Är det någon som hunnit testa det än?

https://www.youtube.com/watch?v=dTRRb7ODhjA

ARC Raiders - Tech Test 2 April 30 - May 4
https://id.embark.games/id/playtest-sign-in

ooh ser coolt ut är det PvP eller PvE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Både PvP och PvE

https://store.steampowered.com/app/1808500/ARC_Raiders/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Skrivet av Jagers:

PvPvE ser det ut att vara, en mix mellan spelare vs spelare och AI fiender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

PvPvE ser det ut att vara, en mix mellan spelare vs spelare och AI fiender.

tråkigt vill bara ha en bra PvE extraction shooter som man kan spela co-op

Permalänk
Medlem

om någon har en invite över är jag evigt tacksam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

tråkigt vill bara ha en bra PvE extraction shooter som man kan spela co-op

Den här inställningen är vanlig, men förstår inte problemet.
Den här tpen av spel spelas ju på samma sätt oavsett om det är PvE eller PvPvE.
Den enda skillnaden är att det finns andra mänskila spelare.
Är "problemet" att man har svårt att anpassa sig efter att en vanlig spelare kan bete sig annorlunda än det innprogramerade beteendet man vänjer sig med AI fiender ?
Till skillnad från andra multiplayer spel så varken snackar man, eller behöver interagera med andra spela på så sätt att ingen arg liten P12 kan sitta och skrika okvädesord i micken så man stör sig.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Njaee, håller inte med alls, hade det bara varit PvE så behöver du aldrig ha ögon i nacken för att en hel squad spelare springer upp bakom dig och oneshottar dig, utan PvP så behöver du aldrig oroa dig för fuskare vilket är extremt vanligt i extraction shooters.
Spelare är oftast MYCKET bättre och svårare att döda än NPC'er (vilket är min största anledning till extraction shooter PvE tex. Grayzone warfare) jag är för gammal, kan inte längre mäta mig med den "vanliga" spelaren, blir totalt ägd, det är helt enkelt inte roligt att spela mer än 5 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Njaee, håller inte med alls, hade det bara varit PvE så behöver du aldrig ha ögon i nacken för att en hel squad spelare springer upp bakom dig och oneshottar dig, utan PvP så behöver du aldrig oroa dig för fuskare vilket är extremt vanligt i extraction shooters.
Spelare är oftast MYCKET bättre och svårare att döda än NPC'er (vilket är min största anledning till extraction shooter PvE tex. Grayzone warfare) jag är för gammal, kan inte längre mäta mig med den "vanliga" spelaren, blir totalt ägd, det är helt enkelt inte roligt att spela mer än 5 min.

Så det är en fråga om skills med andra ord.
Tipsar dig om att hoppa över till VR och spela extraction shooters där.
Tex ExfilZone. Då habdlar det mer om taktiskt spelande med hur man rör sig. Blir mer tydligt iom närvaron i VR.
Sen handlar det inte om att ha kvicka handleder/tummar med att föra siktet utan du hanterar vapnet och utrustningen på ett sått som ter sig "realistiskt" förväntat sätt.
Rekomenderas som man gillar extraction shooter (eller shooters överhuvudtaget) och inte hänger med ungdomarnas kvicka handleder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Så det är en fråga om skills med andra ord.
Tipsar dig om att hoppa över till VR och spela extraction shooters där.
Tex ExfilZone. Då habdlar det mer om taktiskt spelande med hur man rör sig. Blir mer tydligt iom närvaron i VR.
Sen handlar det inte om att ha kvicka handleder/tummar med att föra siktet utan du hanterar vapnet och utrustningen på ett sått som ter sig "realistiskt" förväntat sätt.
Rekomenderas som man gillar extraction shooter (eller shooters överhuvudtaget) och inte hänger med ungdomarnas kvicka handleder.

plus att det är en väldigt annorlunda spelstil i PvE till skillnad mot PvP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Både och, förstår vad du menar, men samtidigt så kan man avgöra en fight genom att sitta i bakhåll och få första skottet. Man kan också spela så att man endast ger sig på spelare som redan är i strid, antingen med andra spelare eller AIn. Väljer man sitt ögonblick rätt så är det väldigt lätt att vinna på det sättet.

Det går också helt undvika spelarna, att antingen helt enkelt gömma sig eller springa därifrån när man blir upptäckt, det är väldigt gångbart i Arc Raiders. Mer än i andra liknande spel i min mening.

Dessutom finns det sociala spelet, om man ju vill det. Man kan ju helt enkelt lägga undan sitt vapen och prata med fienden, antingen för att genuint jobba tillsammans eller inte. 😉

Gäller ju bara att hitta vad man tycker är kul och fungerar. PvP extraction shooters är ju generellt väldigt öppna och kan spelas på många sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

plus att det är en väldigt annorlunda spelstil i PvE till skillnad mot PvP

Jo men det var det jag menade i början.
Med bara AI lär du dig mönster ch hur AIn fungerar.
Med mänskliga spelare mixas det upp och du kan inte lita på det invanda mönstret som AI kör.
Men man kan lära sig taktik som fungerar på mänskligt motstånd men man måste ha förmågan att anpassa sig efter situation och inte vara gå på som vanligt som det går med AI.
Så i slutändan spelas det på samma sätt det är bara att man måste anpassa sig utifrån motståndet.
Tycker själv det är själva tjusningen med extraction shooters. Varierande takiken som behövs iom blandat motstånd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

variationen blir ju oändlig i och med pvp, försök att inte ta illa upp när man dör och tänk inte på att det är pvp, se dom som ai så ska du se att det blir mycket roligare och du blir även bättre. spelet är next lvl när det gäller kvalité

Permalänk
Medlem

Har sett flera klipp under helgen från stora streamers och detta verkar helt klart intressant, sen att det ser riktigt snyggt ut och har grym atmosfär skadar ju inte i ett sånt här äventyr
Blir att testa, helt klart!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 32" Alienware QD-OLED AW3225QF

Permalänk
Medlem

Tror baskemig att jag med ska prova detta spel

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 32" Alienware QD-OLED AW3225QF

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut på videos, men känslan när du är i världen själv är nog det närmaste irl jag känt på i ett spel

Permalänk
Medlem

Fick en inbjudan på epic och med ca 1500 timmar i tarkov så gillar jag detta enormt mycket! Speciellt då tarkov hamnat på hyllan mer och mer då jag inte spelar det solo.

Så tror att dom kan komma långt med detta spel om dom gör det rätt sen att dom även lägger fokus på att det förblir lika "casual" som det är i nuvarande form.

Skrivet av Molotov:

Den här inställningen är vanlig, men förstår inte problemet.
Den enda skillnaden är att det finns andra mänskila spelare.
Är "problemet" att man har svårt att anpassa sig efter att en vanlig spelare kan bete sig annorlunda än det innprogramerade beteendet man vänjer sig med AI fiender ?
Till skillnad från andra multiplayer spel så varken snackar man, eller behöver interagera med andra spela på så sätt att ingen arg liten P12 kan sitta och skrika okvädesord i micken så man stör sig.

Uppenbarligen är du någon som inte spelat EFT och upplevt PvP och PvE läget! är ENORM skillnad, jag själv är helt värdelös i PvE men helt ok i pvp läget när det kommer till tarkov. Samt dom två olika lägena möjliggör två helt olika spelstilar, i PvE så kan men mer eller mindre lära sig hur/var ai'n rör sig och agerar, något som är mer eller mindre omöjligt till samma vis i pvp då andra spelare kan variera något så enormt mycket.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är märkligt att väldigt få sidor som här tex eller FZ mm inte skrivit någon ny artikel om spelet när det fått så väldigt bra feedback från i helgens speltest?
Jag har tyvärr inte fått testa själv men det är första spelet på länge som jag känner en viss hype inför.
Bara ljudet i spelet verkar ju helt otroligt, sen miljöerna och atmosfären ser ju helt fantastiskt ut.
Jag håller både tummar och tår för att detta blir så bra som det känns just nu 😄

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Fick en inbjudan på epic och med ca 1500 timmar i tarkov så gillar jag detta enormt mycket! Speciellt då tarkov hamnat på hyllan mer och mer då jag inte spelar det solo.

Så tror att dom kan komma långt med detta spel om dom gör det rätt sen att dom även lägger fokus på att det förblir lika "casual" som det är i nuvarande form.

Uppenbarligen är du någon som inte spelat EFT och upplevt PvP och PvE läget! är ENORM skillnad, jag själv är helt värdelös i PvE men helt ok i pvp läget när det kommer till tarkov. Samt dom två olika lägena möjliggör två helt olika spelstilar, i PvE så kan men mer eller mindre lära sig hur/var ai'n rör sig och agerar, något som är mer eller mindre omöjligt till samma vis i pvp då andra spelare kan variera något så enormt mycket.

Nej jag har inte spelat det men andra. men det du beskriver är väll precis det jag beskrev.
Det är fortfarande samma spel men med AI så lär man sig hur AI rör sig osv och behöver inte anpassa sig efter "oberäkneliga" mänskliga spelare, vilket förtar lite av varför man vill spela denna typ av spel. Då finns det väll bättre "taktiska looter shooters" att spela ist ?
Men jag vet inte, i tarkov kanske NPC fienderna bjuder på en match, där dom ändrar taktik, försöker flanka en osv så det inte alltid känns som samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jag har inte spelat det men andra. men det du beskriver är väll precis det jag beskrev.
Det är fortfarande samma spel men med AI så lär man sig hur AI rör sig osv och behöver inte anpassa sig efter "oberäkneliga" mänskliga spelare, vilket förtar lite av varför man vill spela denna typ av spel. Då finns det väll bättre "taktiska looter shooters" att spela ist ?
Men jag vet inte, i tarkov kanske NPC fienderna bjuder på en match, där dom ändrar taktik, försöker flanka en osv så det inte alltid känns som samma sak.

"Den här tpen av spel spelas ju på samma sätt oavsett om det är PvE eller PvPvE."

Vilket är ofantligt fel, i PVE så lär man sig hur AIn fungerar sen hoppas på det bästa att man inte stöter på en aimbot (i tarkov och andra mindre förlåtande spel iallafall) medans i PVPVE så behöver man även anpassa sig efter spelare, lära sig vart dom intressanta platserna är, hur metan just nu är på varje karta vart folk leker råttor osv osv.

Så just andra spelare gör enorm skillnad på spelstilen, är som att jämföra call of duty campanjen med warzone, och är nog inte många som spelar igenom campanjen med lika mycket hopp och studs som det är i warzone.

Och i fallet nu med ARC så hade det varit PVE i nuvarande läget så hade spelet blivit otroligt tråkigt väldigt fort medans just spelarna även om man inte stöter på dom ökar spänningen, hur man spelar och rör sig på kartan.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

"Den här tpen av spel spelas ju på samma sätt oavsett om det är PvE eller PvPvE."

Vilket är ofantligt fel, i PVE så lär man sig hur AIn fungerar sen hoppas på det bästa att man inte stöter på en aimbot (i tarkov och andra mindre förlåtande spel iallafall) medans i PVPVE så behöver man även anpassa sig efter spelare, lära sig vart dom intressanta platserna är, hur metan just nu är på varje karta vart folk leker råttor osv osv.

Så just andra spelare gör enorm skillnad på spelstilen, är som att jämföra call of duty campanjen med warzone, och är nog inte många som spelar igenom campanjen med lika mycket hopp och studs som det är i warzone.

Och i fallet nu med ARC så hade det varit PVE i nuvarande läget så hade spelet blivit otroligt tråkigt väldigt fort medans just spelarna även om man inte stöter på dom ökar spänningen, hur man spelar och rör sig på kartan.

Jag kanske skrev lite otydligt.
Det är precis det du beskriver som jag menar. Jag menade spelas på samma sätt iom att man går in, skjuter, lootar osv det är samma spel fortfarande utan aspekten att anpassa sig till mänskliga spelare.
Vill man spela taktisk looter shooter så kan jag tänka mig det finns bättre altiernativ.
Jag spelar bara extraction shooters (och spel överlag) i VR så ingen koll på vad som finns i flatscreen-världen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är de någon som vill köra med andra så ska jag starta upp ett initiativ snart hos En Svensk Tiger. Alla är välkomna.

Sjukt taggad!

**Vad ska du alltid försöka loota?**
Schematics (ritningar), crafting-material, power cells, bandage & shield rechargers.
Byt alltid upp dig till bättre vapen och ammo när du hittar det!

Visa signatur

🐯 En Svensk Tiger – VOIP, kaos & taktik
🌐 svensktiger.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Är de någon som vill köra med andra så ska jag starta upp ett initiativ snart hos En Svensk Tiger. Alla är välkomna.

Sjukt taggad!

**Vad ska du alltid försöka loota?**
Schematics (ritningar), crafting-material, power cells, bandage & shield rechargers.
Byt alltid upp dig till bättre vapen och ammo när du hittar det!

Jag är sjukt taggad jag med, hoppas det släpps i närtid nu😄
vet dock inte vad en svensk tiger är förutom det gamla begreppet då😄

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Jag är sjukt taggad jag med, hoppas det släpps i närtid nu😄
vet dock inte vad en svensk tiger är förutom det gamla begreppet då😄

https://arcraiders.se

Visa signatur

🌐 svensktiger.com

Permalänk
Medlem

7 Essential Gadgets för ARC Raiders!
De vi vet...

Visa signatur

🌐 svensktiger.com

Permalänk
Medlem

Verkar som de är nästa 80% chnss att de släpps 6 juni. Shadow drop

Visa signatur

🌐 svensktiger.com

Permalänk

ARC Raiders släpps i höst den 30 oktober.

OSZAR »