Nekad "kredit" för abonnemang?

Permalänk
Medlem

Är väl för att minska bedrägerier. Finns hur många som helst som råkar ut för att någon köper ett abonnemang med telefon och sen tar telefonerna och låter offret stå och betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Visst mobilen blir billigare men istället så betalar man för ett dyrt abonnemang som man egentligen inte behöver så totalt sett kan det bli dyrare,eller.

Dummaste jag hört, här har du mitt abonnemang som jag har 20 månaders bindningstid kvar på, är nog svårt att få fria samtal/sms och 40gb surf för en lägre kostnad nu har jag iofs lämnat in en defekt samsung s22 där både batteri var kasst och framskärm var sprucken samt en huawei p30 som absolut ingen vill ha längre för att få ytterligare lägre kostnad.

Har också betalat av telefonen kontant (s25 för 8640kr) för någon månad sen så fick en räkning på den där totalsumman för någon vecka sen

Samsung har förövrigt den telefonen på kampanj nu för samma pris (8690kr) och det är helt klart den bästa telefonen jag någonsin ägt men har ju bara haft den i 3 månader, min förra s22a klarade 3 år av konstant bruk med spotify och youtube på arbetstid men nu mot slutet fick jag stödladda den med powerbank under mitt arbetspass, däremot verkar s25an har extremt förbättrad batteritid jämfört med föregångarna.

Jag har varit kund hos 3 sen 2005 och har aldrig haft något strul med dem och alltid fått bra priser vid nytäckning av abonnemang, de har aldrig haft krav på inkomst då jag tecknade mitt första abonnemang med målsmans tillstånd som 14 åring och som 14 åring tror jag att jag taxerade cirka 1080kr om året då jag brukade hjälpa till och inventera två gånger om året i ett varuhus.

Du kanske har någon förälder som kan gå i borgen för ditt abonnemang?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför måste du som student ha en sån dyr telefon ? köp en billigare som du har råd med istället

Om han redan har ett abonnemang på 280kr/mån (lite dyrt kan jag tycka) och det är en kostnad för mobilen på 60kr/mån så är det objektivt sett ingen dyr telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Om han redan har ett abonnemang på 280kr/mån (lite dyrt kan jag tycka) och det är en kostnad för mobilen på 60kr/mån så är det objektivt sett ingen dyr telefon.

Nästan 300 för en student kan jag tycka är väldigt högt finns ju så mycket billigare abb med ok surf att fixa.... man ska väl tänka smart och inte hamna i nån skuldfälla är så onödigt bara för en sketen mobil

OSZAR »