Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Ugga:

@Mumu55 FOSIK720N ger 20% rabatt på priset på svenska Amazon. 1 839,99 kr känns överkomligt.

Oj missade den koden hos Gadgetrytech. Riktigt bra ju. Jag köper nog en.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Oj missade den koden hos Gadgetrytech. Riktigt bra ju. Jag köper nog en.

Samma pris som jag betala på kickstarter, är supernöjd med min

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Zaynee:

Samma pris som jag betala på kickstarter, är supernöjd med min

Kul att höra. Har en på väg nu.
Jag hade önskat 6.35mm utgång också, i övrigt verkar den väldigt genomtänkt. Är lite orolig för plastiga knappar dock 😆
Fosi har lyckats bra med Go to market, många influencers har fått en och de har gett bort ett antal på head-fi via någon utlottning. Många "bra" recensioner.
Jag förväntar mig att den spelar som en välkonstruerad TPA6120, dvs clean och utan något som sticker ut. Köpte den främst för att jag ville ha en ampdac med micingång och att den verkar klara känsliga IEMs utan brus. Att den verkar ha en del effekt var också avgörande, blir intressant hur den presterar med Planar IEMs och mina Hifiman.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Fick inte rabattkoden att funka varken igår eller idag, och inte heller på mobilen via app.
Någon som fått till det nyligen? Koden verkar vad jag kan läsa mig till vara giltig rätt länge till :I

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Gawgizz:

Fick inte rabattkoden att funka varken igår eller idag, och inte heller på mobilen via app.
Någon som fått till det nyligen? Koden verkar vad jag kan läsa mig till vara giltig rätt länge till :I

Konstigt. Den funkar för mig. Testade nu. Amazons app i mobilen.
FOSIK720N

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Flummig post delux kommer här..:

Har gått från ett par Beyerdynamic 1990 pro 250 Ohm, till Beyerdynamic 990 Pro Limited Edition 250 Ohm.
(Kör Topping DX3 DAC)

Var ett tag sedan mina 1990 inte var trasiga. Det blev glapp i luren inuti och sprakade. Öppnade upp och råkade förstöra högtalarelementet. XLR kontakten glappade, kablarna som anslöt från lur till högtalarbandet var nernötta.

Vill tyckas minnas att mellanregister och höga toner var tydligare med 1990 pro. Alltså någon form av separation.

Jag är inget proffs på något vänster och detta är inte på något vis faktabaserat det jag skriver.

Gillar att 990 känns lättare, men kåpan över huvudet var trevligare på 1990pro.

Insåg även att muffarna du har mot öronen är kompatibla mellan 1990 och 990. Så testade runt lite och kom fram till att jag gillade den med flest hål från 1990. Känner faktiskt att 990 har bättre byggkvalitet hittills. Då bakom metallen på 1990 är det ändå plast.

Anledningen jag köpte 1990 pro tidigare var att jag var less på att köpa medelmåttigt och bli missnöjd. Hade sparat upp en hel del och ville bara bli ordentligt nöjd. Jag ångrar det inte.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Skrivet av Zeedarn:

Har gått från ett par Beyerdynamic 1990 pro 250 Ohm, till Beyerdynamic 990 Pro Limited Edition 250 Ohm.
(Kör Topping DX3 DAC)

Var ett tag sedan mina 1990 inte var trasiga. Det blev glapp i luren inuti och sprakade. Öppnade upp och råkade förstöra högtalarelementet. XLR kontakten glappade, kablarna som anslöt från lur till högtalarbandet var nernötta.

Vill tyckas minnas att mellanregister och höga toner var tydligare med 1990 pro. Alltså någon form av separation.

Jag är inget proffs på något vänster och detta är inte på något vis faktabaserat det jag skriver.

Insåg även att muffarna du har mot öronen är kompatibla mellan 1990 och 990. Så testade runt lite och kom fram till att jag gillade den med flest hål från 1990. Känner faktiskt att 990 har bättre byggkvalitet hittills. Då bakom metallen på 1990 är det ändå plast.

Anledningen jag köpte 1990 pro tidigare var att jag var less på att köpa medelmåttigt och bli missnöjd. Hade sparat upp en hel del och ville bara bli ordentligt nöjd. Jag ångrar det inte.

Beyerdynamic 990 är känd för sin ljusa ton, jag testade en kompis sådana och fick ta av mig dom för diskanten skar i mina öron. Han körde dem ur datorn direkt för länge sedan så kan ju varit moderkortets ljud som inte klarade av 250ohm då. Mina 1770 pro rockar på fint här.

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp/Asgard v3. Hörlurar: Sennheiser HD 6XX och Beyerdynamic DT 1770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

(Kör Topping DX3 DAC)

Hej!

Du får rätta mig om jag har fel, men jag tror knappast att Beyerdynamic 990 Pro Limited Edition har XLR!

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trum-Petaren:

Du får rätta mig om jag har fel, men jag tror knappast att Beyerdynamic 990 Pro Limited Edition har XLR!

Var väl rätt tydligt att han skrev att XLR-kontakten glappade på 1990 lurarna?
Dvs han säger väl inte nånstans att 990 har XLR?
Eller missförstår jag dig?

...

För övrigt nyfiken varför Zeedarn bestämde sig för att "byta ner sig" till 990 efter 1990 rasade?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Var väl rätt tydligt att han skrev att XLR-kontakten glappade på 1990 lurarna?
Dvs han säger väl inte nånstans att 990 har XLR?
Eller missförstår jag dig?

...

För övrigt nyfiken varför Zeedarn bestämde sig för att "byta ner sig" till 990 efter 1990 rasade?

Tror det främsta är att jag har haft för många stora köp (Bil, lägenhet, möbler) på sistone, så behöver passa mig lite. Hittade dessa lurar beg. i nyskick för några hundringar.

Jobbade tidigare hemifrån på heltid, och spelade nästan hela min fritid. Så blev ju en runda slänga ~16h per dag med lurarna på, ofta med musik på arbetstid.
Nu kanske det är 1-3h användning per dag, varav kanske 10 minuter med musik. Med helt andra vardags vanor, och utgifter per månad så är det klokare även för plånkan.

Ang. XLR! Japp, det var på 1990 det glappade. Tror det var för jag använde dom i vr lite för mycket..

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Fyndjägare

Den var mindre i verkligheten än jag trodde. Knapparna känns inte så plastiga. Bygget är riktigt fint och rejält i aluchassi. Installerade utan drivisar i Win10. Inga märkligheter i funktioner eller handhavande, allt verkar fungera men inte testat micken ännu.
Lyssnat någon timme med Arya Stealth via 4.4mm. Fosi K7 spelar som väntat rent. Med Aryan är det högupplöst med lätt anslag, lite ljus utan att det blir jobbigt. Matchningen med Arya Stealth är kanske inte 10/10 i mina öron, kan ju ändras framöver när jag lyssnat mer. Men det låter väldigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kör Hifiman HE1000Se här? Isåfall vad driver ni dom med?

Visa signatur

Hörlursriggen: FiiO K7 - Feliks Echo mkII - Audiolab 6000CDT - Hifiman HE1000Se - Focal Clear OG - Audeze Maxwell
Bärbar setup: Hiby R4 - Moondrop Dawn Pro - Aful Performer5 - Moondrop Aria 2 - Celest Plutus Beast
Stereo: Gold Note DS-10 Plus / Gold Note PSU-10 Evo - Lindemann Limetree Bridge II / Sbooster mkII - Atoll IN200SE - Pylon Diamond 25

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av JohanEke:

Någon som kör Hifiman HE1000Se här? Isåfall vad driver ni dom med?

<Uppladdad bildlänk>

Fin rigg! Testar själv fortfarande vilken förstärkare jag förerdrar med Arya Stealth. Gissar att det kommer sluta på någon rörkombo. Jag lyssnar mycket efter densitet och note weight numera. Vilket är svårt att få till.
Hur tycker du Feliks Echo mkII spelar med HE1000Se?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Fin rigg! Testar själv fortfarande vilken förstärkare jag förerdrar med Arya Stealth. Gissar att det kommer sluta på någon rörkombo. Jag lyssnar mycket efter densitet och note weight numera. Vilket är svårt att få till.
Hur tycker du Feliks Echo mkII spelar med HE1000Se?

Tackar!
Hade ett par HE1000Se nyligen på hemlån och gillade vad jag hörde. Så det fick bli en beställning.
Väntar fortfarande på att dom ska komma. De på bilden är lånelurarna.

Vilken förstärkare kör du med dina Arya? Sålde mina Arya Stealth för ca 2 veckor sedan pga uppgradering till dessa.

HE1000Se och Feliks Echo mkII var ingen bra match, däremot Arya Stealth med Feliks Echo mkII fungerar MYCKET bra.
Oerhört fin matchning. Läste några reviews där de testade den kombon och blev nyfiken.

Allra bäst låter dock Feliks med mina Focal Clear OG.

Visa signatur

Hörlursriggen: FiiO K7 - Feliks Echo mkII - Audiolab 6000CDT - Hifiman HE1000Se - Focal Clear OG - Audeze Maxwell
Bärbar setup: Hiby R4 - Moondrop Dawn Pro - Aful Performer5 - Moondrop Aria 2 - Celest Plutus Beast
Stereo: Gold Note DS-10 Plus / Gold Note PSU-10 Evo - Lindemann Limetree Bridge II / Sbooster mkII - Atoll IN200SE - Pylon Diamond 25

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av JohanEke:

Tackar!
Hade ett par HE1000Se nyligen på hemlån och gillade vad jag hörde. Så det fick bli en beställning.
Väntar fortfarande på att dom ska komma. De på bilden är lånelurarna.

Vilken förstärkare kör du med dina Arya? Sålde mina Arya Stealth för ca 2 veckor sedan pga uppgradering till dessa.

HE1000Se och Feliks Echo mkII var ingen bra match, däremot Arya Stealth med Feliks Echo mkII fungerar MYCKET bra.
Oerhört fin matchning. Läste några reviews där de testade den kombon och blev nyfiken.

Allra bäst låter dock Feliks med mina Focal Clear OG.

Det är märkligt det där hur en hörlur låter grymt med en förstärkare och sen spelar modellen över inte alls lika bra med samma förstärkare. Därav rabbit hole osv
Köpte Arya i höstas men har inte lyssnat särskilt mycket, inga rörgrejjer inkopplade men ska bli inom kort. Men tog tillfället i akt att testa något jag trodde skulle kunna funka med Arya Stealth. Rotade upp adaptrar, kablar osv och kopplade in min ALO Audio RX MK3b till Fosi K7 (endast som DAC), och sedan Arya Stealth på det. Och det spelar mycket bra. Får A/B direkt mot förstärkaren i K7 sen. Just nu vill man bara höra en låt till.
Och DAC:en i Fosi K7 verkar riktigt bra. Dock stör jag mig på att lineouten på RCA går via volympotten, verkar inte finnas någon bypass. Så volymen på max i K7, bör väl vara korrekt.

Edit: Hörlurskabeln är denna. Går att få med valfria kontakter/längd för ca 350kr om man frågar. Det är sannolikt samma kabelmtrl som Nicehck Spacecloud.
https://www.aliexpress.com/item/1005003912601740.html?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett par Shure SRH940 liggandes som jag köpte av en kille här i stan men de används inte. Kan inget om dom, vad kan ett fair pris vara om man lägger ut dom för sälj?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Jag hittade denna "audio switch", kan det vara något.

https://m.media-amazon.com/images/I/51ubXumjUFL._AC_SL1500_.jpg

Jag tänker att eftersom den är passiv (ingen nätdel, inget on/off, ingen strömanslutning) så blir det inga störningar eller annan ljudpåverkan. Pris 350 kronor.

Om någon annan undrar:
Jag har nu själv köpt och testat denna lite grann och kan säga att den är så enkel och praktiskt som den verkar. God kvalitetskänsla.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Ni ska få vara med och välja hörlursförstärkare till mig. 😅

Det är så här att min Objective 2 + ODAC har sett sina sista dagar. Har varit nöjd med den men kanske varit lite tråkig. Har inget direkt Hifi öra så kan inte direkt förklara varför den har känts tråkig dock..

Har dessa hörlurar och iems idag =
Sennheiser HD560S
Raptgo Hook-X Planar
Truthear Zero Blue
+ Fler i framtiden

Min budget ligger runt 2000kr. Skulle väll säga att fokus är på gaming men lyssnar en del på musik också. Har kollat runt lite och fastnat för dessa två.

FiiO K11 R2R Red

https://www.djservice.se/artikel/fiio-k11-r2r-red

Samt denna som ni skrivit lite om tidigare.

Fosi Audio K7

https://fosiaudio.com/pages/fosi-audio-k7-dac-amp?srsltid=Afm...

Dessa två tycker jag ser trevliga ut men är inte alls kunnig på vad som skulle låta bra eller passa mig.

Skulle gärna vilja ha lite råd om köpet, fördelar och nackdelar. Kanske har något eget tips om förstärkare? Tacksam för hjälp 😊

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Mästaren:

Ni ska få vara med och välja hörlursförstärkare till mig. 😅

Det är så här att min Objective 2 + ODAC har sett sina sista dagar. Har varit nöjd med den men kanske varit lite tråkig. Har inget direkt Hifi öra så kan inte direkt förklara varför den har känts tråkig dock..

Har dessa hörlurar och iems idag =
Sennheiser HD560S
Raptgo Hook-X Planar
Truthear Zero Blue
+ Fler i framtiden

Min budget ligger runt 2000kr. Skulle väll säga att fokus är på gaming men lyssnar en del på musik också. Har kollat runt lite och fastnat för dessa två.

FiiO K11 R2R Red https://cdn.uc.assets.prezly.com/32e88f35-b570-4f59-8d65-07c892b8004b/K11%20R2R007%20copy.jpg
https://www.djservice.se/artikel/fiio-k11-r2r-red

Samt denna som ni skrivit lite om tidigare.

Fosi Audio K7 https://techgaming.nl/wp-content/uploads/2025/01/Fosi-Audio-K7-Productphoto-995x768.jpg
https://fosiaudio.com/pages/fosi-audio-k7-dac-amp?srsltid=Afm...

Dessa två tycker jag ser trevliga ut men är inte alls kunnig på vad som skulle låta bra eller passa mig.

Skulle gärna vilja ha lite råd om köpet, fördelar och nackdelar. Kanske har något eget tips om förstärkare? Tacksam för hjälp 😊

2 bra val tror jag. Iom att du har en Planar IEM så kanske den med mest kraft passar bäst där. Det enda säkra är att testa/köpa båda. Behålla den du gillar bäst med dina hörlurar. Annars har bla Headfonics jämfört dom. Kanske ger lite vägledning.
https://headfonics.com/fosi-audio-k7-review/2/

Edit: Jag hade O2 ODAC för länge sedan och DACen i K7 upplever jag som väldigt mycket bättre. O2 AMP var ju redan välljudande men kanske lite tråkig. Vill du ha något som färgar ljudet så kanske K11 R2R är rätt väl. Men K7 har ju mer kraft så den är mer framtidssäker. Dock tycker jag du ska köpa det som verkar (och låter) bäst med dina nuvarande hörlurar. När man väl hittar en kombination som man gillar är det väldigt nice.

Fiio har en K13 R2R på gång i sommar. Ca 3000kr tror jag.

Visa signatur

Permalänk

Letar efter bra trådlösa BT ANC
Extremt less på touch med Sennheiser momentum 4
Har budget på max 5K

Permalänk

[quote postid="20849789" userid="299153" name="Buddaz112"]
Letar efter bra trådlösa BT ANC
Extremt less på touch med Sennheiser momentum 4
Har budget på max 5K

Jag har Power och Elgiganten ch någon lokal hifi butik som bara säljer exotiska Focal

Mest pendling. Även samtal när man är ute. Ljudbok när man är
Hemma

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

2 bra val tror jag. Iom att du har en Planar IEM så kanske den med mest kraft passar bäst där. Det enda säkra är att testa/köpa båda. Behålla den du gillar bäst med dina hörlurar. Annars har bla Headfonics jämfört dom. Kanske ger lite vägledning.
https://headfonics.com/fosi-audio-k7-review/2/

Edit: Jag hade O2 ODAC för länge sedan och DACen i K7 upplever jag som väldigt mycket bättre. O2 AMP var ju redan välljudande men kanske lite tråkig. Vill du ha något som färgar ljudet så kanske K11 R2R är rätt väl. Men K7 har ju mer kraft så den är mer framtidssäker. Dock tycker jag du ska köpa det som verkar (och låter) bäst med dina nuvarande hörlurar. När man väl hittar en kombination som man gillar är det väldigt nice.

Fiio har en K13 R2R på gång i sommar. Ca 3000kr tror jag.

Satt och läste lite recensioner på Headfonics.com och head-fi.org. Läste att K11 R2R kunde ge något skumt bakgrundsljud när man använde den med IEM. Så bestämde mig för Fosi K7, la den i kundkorgen med rabatt koden. Satt även och letade efter nya kablar till mina IEMs också. Under tiden har Fosi/Amazon tagit bort K7 så kunde inte lägga någon beställning....

Något annat tips? Blev lite osäker på K11 R2R i o.m. bruset/elektroniska ljudet som några upplever med IEM.

Permalänk
Medlem

Vad är de bästa in-ear hörlurarna för under 500 kr? För mobilbruk? De ska helst ha antibrus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thethieme:

Jag använder både Arya och Clear MG regelbundet beroende på humör, men om jag bara fick ha kvar en av alla mina hörlurar skulle det utan minsta tvekan vara Arya Organic!

om dom inte hadde varit så fula skulle jag redan ägt ett par.

Permalänk

Ett par KEF Mu7
Lite stela ännu.
Köpte i lokal butik. Hade även mini mässa. Fick lyssnat på YG, FOCAL hyperdyra aktiv och KEF R5 meta med Rotel Michi

Permalänk
Skrivet av Mästaren:

Satt och läste lite recensioner på Headfonics.com och head-fi.org. Läste att K11 R2R kunde ge något skumt bakgrundsljud när man använde den med IEM. Så bestämde mig för Fosi K7, la den i kundkorgen med rabatt koden. Satt även och letade efter nya kablar till mina IEMs också. Under tiden har Fosi/Amazon tagit bort K7 så kunde inte lägga någon beställning....

Något annat tips? Blev lite osäker på K11 R2R i o.m. bruset/elektroniska ljudet som några upplever med IEM.

Om du inte köpt nåt annat än så går den att beställa igen, fast den finns inte i lager. Rabattkoden funkar fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Scrollhjul:

Om du inte köpt nåt annat än så går den att beställa igen, fast den finns inte i lager. Rabattkoden funkar fortfarande.

Tack! Blir att beställa en då 😊

Permalänk
Fyndjägare

Första intrycken på Valhalla 3 börjar droppa in nu på bla Head-fi.
Den har 3 gain lägen och en switch för impedance multiplier. Så trots att det är OTL så verkar den kunna driva lågimpedanslurar bla Arya som har 35ohm. "Maximum Power, 32 ohms: 750 mW RMS per channel with impedance multiplier"
Rören är: 6N1P dual triode input, 6N6P dual triode output, 1 each per channel. 6N1Ps rollable to 6DJ8, E88CC, 6922, 6BZ7, and similar types.

Stark krona gör att USA-import börjar bli intressant igen. Blir ca 6900kr hem till Sverige enligt tullräknaren.

https://www.schiit.com/products/valhalla-3

Visa signatur

OSZAR »