Klickskydd.se regelrätt faktura?[LÖST]

Permalänk
Medlem

Klickskydd.se regelrätt faktura?[LÖST]

Hej,

Jag beställde en Oneplus 3 för ett par veckor sedan och har fått den och är jätte nöjd.
Till problemet är att när jag beställde telefonen kan ja ha råkat klicka i att jag ville har försäkring på telefonen. Jag insåg direkt att det kan ha varit så och gick tillbaka och kollade mitt kvitto men där stod det inget om försäkring så tänkte inte mycket mer på de.

Någon timme efter beställningen var gjord fick jag en mail från ett företag som heter klickskydd.se, detta mail innehöll en faktura på 400 kr för försäkring på min telefon.
Jag tog då kontakt med Oneplus supporten som sa att ja bara kunde strunta i faktura om jag inte ville ha den.

Efter ett par dagar fick jag en första påminnelse att jag inte hade betalat. Struntade i det också precis som de sa att jag kunde göra.

Återigen ett par dagar får jag ett mail där de säger att de kommer lägga på påminnelseavgift om jag inte betalar.

Nu har jag fått ett ytterligare mail, de har inte lagt på någon påminnelse men denna gången står de att de kommer ta fakturan vidare till inkasso om jag inte betalar.

Företaget som jag skriver om går att hitta på https://www.klickskydd.se/
Det finns ett telefonnummer på sidan men det går givetvis inte att ringa på.
Jag slänger även iväg ett mail efter jag skrivit denna tråd men skulle vilja ha lite support från er om hur jag ska gå tillväga.

De länkar också med detta i sitt mail varje gång:
Utdrag ur försäkringsavtalsrätten:

§ 37 i försäkringsavtalsrätten

(1) Om engångs- eller första premien inte betalas i tid har försäkringsgivaren rätt att frånträda avtalet, så länge betalning inte erläggs, men försäkringstagaren har inte rätt att frånträda avtalet genom att inte betala.

(2) Om engångs- eller första premien inte är betald vid skadetillfället är försäkringsgivaren inte skyldig att utbetala ersättning, om försäkringstagaren inte är betalningsansvarig för den uteblivna betalningen. Försäkringsgivaren är endast befriad från ersättningsansvar när försäkringstagaren genom separat meddelande i textform eller genom tydligt meddelande i försäkringsbrevet gjorts uppmärksam på denna rättsliga följd av att premien inte betalats.

Hoppas ni vill hjälpa mig då jag börjar bli lite nojig.
Tack på förhand

EDIT:
Har efter mail konversationen med Klickskydd fått min faktura annullerad på goodwill. Är väldigt tacksam över detta.

Löst
Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

(1) Om engångs- eller första premien inte betalas i tid har försäkringsgivaren rätt att frånträda avtalet, så länge betalning inte erläggs, men försäkringstagaren har inte rätt att frånträda avtalet genom att inte betala.

Där har du det om du frågar mig. Hör av dig till oneplus/klickskydd och säg att du inte vill ha den. Jag vill egentligen ha det till att det är med oneplus du har affärer och inte med klickskydd, ifall inte oneplus specifict skrev att det är en tredjeparts-försäkring.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

Du skall självklart ta kontakt med företaget och säga att du inte är intresserad av försäkringen (längre).
Klickskydd har 30 dagars ångerrätt på sina försäkringar och det kan eventuellt gälla även om du tecknat den via Oneplus.
Har du dokumenterat svaret du fick från Oneplus support så skickar du med det.

Permalänk
Medlem

@Dakkie
@Mieriola
Tack för era svar, har slängt iväg ett mail till dem där jag sagt att jag inte är intresserad av försäkringen.
På deras hemsida upptäckte jag innan idag också att dom säger sig ha ett samarbete med Gjensidige, så jag valde att kontakta dem om hjälp. De sa att jag skulle maila och får jag inget svar i veckan att återkomma till dem så får de hjälpa mig ur detta. Deras högre chefer ska ha fått informationen om detta nu, så kanske löser sig den vägen.

Oneplus chatten har stängt så här "tidigt" på dagen så kan inte heller kontakta dem igen. Jag har sparat i ett mail chat konversationen från när de sa att jag bara kan skippa fakturan så känns som det borde vara lugnt.

Edit: Vill även passa på att fråga, om jag skulle bestrida fakturan ska jag först betala den och bestrida sedan eller låta den gå till inkasso och bestrida där?

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop

Permalänk
Rekordmedlem

Klickskydd verkar bara vara nån försäljare, själva försäkringen är som det verkar från Gjensidige så du kan kanske kontakta Gjensidige om inte Klickskydd är seriösa, Gjensidige kanske reagerar på att nån oseriös firma säljer försäkringar från dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

@Dakkie
@Mieriola
Tack för era svar, har slängt iväg ett mail till dem där jag sagt att jag inte är intresserad av försäkringen.
På deras hemsida upptäckte jag innan idag också att dom säger sig ha ett samarbete med Gjensidige, så jag valde att kontakta dem om hjälp. De sa att jag skulle maila och får jag inget svar i veckan att återkomma till dem så får de hjälpa mig ur detta. Deras högre chefer ska ha fått informationen om detta nu, så kanske löser sig den vägen.

Oneplus chatten har stängt så här "tidigt" på dagen så kan inte heller kontakta dem igen. Jag har sparat i ett mail chat konversationen från när de sa att jag bara kan skippa fakturan så känns som det borde vara lugnt.

Edit: Vill även passa på att fråga, om jag skulle bestrida fakturan ska jag först betala den och bestrida sedan eller låta den gå till inkasso och bestrida där?

Om jag inte har fel så ska du bestrida den direkt. När du betalar en faktura så mer eller mindre accepterar du den.

typo
Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ddog:

Så länge det inte är en myndighet som skickat fakturan så ska du bara bestrida den och inte betala. I första hand till den som skickar dig fakturan. Vänta inte tills den gått till inkasso.

Dock så tycker jag inte att du ställer den viktigaste frågan här, och det är med vilken rätt du anser att du kan bestrida fakturan. Har du ingen chans att få rätt är det ingen mening att bestrida, för en bestridan ger dig egentligen bara uppskov att betala tills dess att saken är utredd. Om du då senare befinnes skyldig att betala åker du på alla avgifter och ränta i efterskott.

I ditt fall så verkar det som att du gjort en miss och oavsiktligt beställt en försäkring som du inte vill ha. Då ska du så klart börja med att avbeställa försäkringen i fråga. Nu blir det ju lite komplicerat här i och med att det är flera parter, men nöj dig inte med att sitta och vänta utan kontakta även klickskydd och tala om att du inte ville ha försäkringen, att du varit i kontakt med OnePlus och vad de sa. Läser man villkoren som du själv har klippt in så är det ju ganska tydligt att du inte bara kan strunta i att betala fakturan. Du måste göra något aktivt. Låt oss nu bara hoppas att det faktiskt går att ångra sig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@ddog: Nedan från KS kanske hjälper?

13. Ångerrätt
Försäkringen kan alltid sägas upp under de första 30 dagarna,
räknat från teckningsdatumet, med full returrätt av den erlagda
premien.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ber vi dig att skriftligen meddela
SimpleSurance GmbH på adress
Am Karlsbad 16, 10785 Berlin, Tyskland alternativt via E-mail
[email protected].

källa: https://d3zvs3k20sqlo.cloudfront.net/bundles/sisuinsurance/pd...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@ddog: Nedan från KS kanske hjälper?

13. Ångerrätt
Försäkringen kan alltid sägas upp under de första 30 dagarna,
räknat från teckningsdatumet, med full returrätt av den erlagda
premien.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ber vi dig att skriftligen meddela
SimpleSurance GmbH på adress
Am Karlsbad 16, 10785 Berlin, Tyskland alternativt via E-mail
[email protected].

källa: https://d3zvs3k20sqlo.cloudfront.net/bundles/sisuinsurance/pd...

TS skriver att han köpte telefonen för några veckor sedan, men samtidigt har han hunnit få flera påminnelser. Låt oss hoppas att det inte gått mer än 30 dagar, men det känns tveksamt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@giplet: Precis som du säger så verkar punkterna i mailet säga att jag aktivt måste jobba för de. Men då jag försökte ringa dom redan dag 1 och telefonen då låg nere tänkte jag att det var en engångsförteelse och valde därför chatte med Oneplus som då sa att jag kunde ignorera mailet om jag inte ville ha försäkringen.

Sedan har jag försökt ringa dem varje gång jag fått en påminnelse men telefonerna är fortfarande nere.

Det konstigaste tycker jag är att jag har inte gått med på några avtal någonstans, utan dessa skickades ju ut tillsammans med första fakturan. Borde man åtminstone inte vara tvungen att bocka i något som säger att man godkänner något typ av avtal?

Jag var nu i kontakt med Oneplus igen också som enbart sa till mig att kontakta försäkringsbolaget mer eller mindre, och jag pushade på att de först givit mig fel info men hon svarade inte ens på det.

Så får väl vänta och se vad svaret från klickskydd ger. Annars hoppas jag på Gjensidige att de hjälper mig ur detta.

Edit: Jag har haft telefonen sedan 5e juli såg jag så la nog beställningen runt sista juni. Så 30 dagar har inte gått. Men borde jag då betala pengarna och sedan Hävde 30 dagars ångerrätt och isåfall få tillbaka pengarna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

...
Sedan har jag försökt ringa dem varje gång jag fått en påminnelse men telefonerna är fortfarande nere.
...

Det konstigaste tycker jag är att jag har inte gått med på några avtal någonstans, utan dessa skickades ju ut tillsammans med första fakturan. Borde man åtminstone inte vara tvungen att bocka i något som säger att man godkänner något typ av avtal?

Jag var nu i kontakt med Oneplus igen också som enbart sa till mig att kontakta försäkringsbolaget mer eller mindre, och jag pushade på att de först givit mig fel info men hon svarade inte ens på det.
...

Edit: Jag har haft telefonen sedan 5e juli såg jag så la nog beställningen runt sista juni. Så 30 dagar har inte gått. Men borde jag då betala pengarna och sedan Hävde 30 dagars ångerrätt och isåfall få tillbaka pengarna?

Utdrag från deras villkor och hantering av ärendet tyder på att det kan handla om oskäliga villkor som du kan använda vid bestridande av fakturan.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:3...

Mycket mambo jambo men när näringsidkare begränsar dina lagliga rättigheter genom att inte bemöta dina förfrågningar så begår de ett avtalsbrott.
Kan inte konsumenten kontakta näringsidkaren, genom förhöjd taxa eller otillgänglig tjänst, anses även detta vara omständigheter för orimliga avtalsvillkor.
Vidare så framgår det av avtalstexten att näringsidkaren kan säga upp avtalet på godtyckliga grunder men att ínte samma rätt ges konsumenten, vilket är oskäligt.

Vad gäller avtalsbiten så beror det helt på hur den presenterades, vilket jag inte vet något om. Men nej, du behöver inte betala något för att sedan kräva tillbaka pengarna så länge det är inom 30 dagar.
Börja dock med att säga upp avtalet på så sätt som företaget önskar och se till diarieföra transaktionerna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag fick nu ett svar från klickskydd som skriver följande:

"Tack för ditt e-postmeddelande där du ber oss annullera försäkring nummer 100000189775 .

Tyvärr måste vi meddela dig att din ångerrätt på 14 dagar redan har gått ut och därför har vi ingen möjlighet att häva köpet av försäkringen.

Din uppsägning har vid ändå tagit emot, så din försäkring upphör att gälla den 30.06.2017 Särskild uppsägningsrätt föreligger inte.

Vi beklagar att vi inte kan ge dig något annat besked och står gärna till förfogande för ytterligare frågor. Ring oss bara, eller skicka e-post till oss."

Jag förstår inte riktigt vad han säger. Har ja försäkring som slutar gälla den sista juni? Kommer svara på deras mail givetvis men tänkte att de kan vara bra för er i fortsättningen.

Edit: Såg i efterhand att han hade skrivit 2017. Jag valde därför att svara och kopiera det från hemsidan som mebula skrev högre upp. Att jag har ångerrätt i 30 dagar. Får se vad dom svarar på detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eh, va?
De skriver ju 30 dagar på deras hemsida, det kan väl omöjligen räknas som särskild uppsägningsrätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Jag fick nu ett svar från klickskydd som skriver följande:

"Tack för ditt e-postmeddelande där du ber oss annullera försäkring nummer 100000189775 .

Tyvärr måste vi meddela dig att din ångerrätt på 14 dagar redan har gått ut och därför har vi ingen möjlighet att häva köpet av försäkringen.

Din uppsägning har vid ändå tagit emot, så din försäkring upphör att gälla den 30.06.2017 Särskild uppsägningsrätt föreligger inte.

Vi beklagar att vi inte kan ge dig något annat besked och står gärna till förfogande för ytterligare frågor. Ring oss bara, eller skicka e-post till oss."

Jag förstår inte riktigt vad han säger. Har ja försäkring som slutar gälla den sista juni? Kommer svara på deras mail givetvis men tänkte att de kan vara bra för er i fortsättningen.

Edit: Såg i efterhand att han hade skrivit 2017. Jag valde därför att svara och kopiera det från hemsidan som mebula skrev högre upp. Att jag har ångerrätt i 30 dagar. Får se vad dom svarar på detta.

Sista Juni 2017, det är 2016 nu så hävda vad tidigare postare har skrivit.

Permalänk
Medlem

Dom är snabba på att svara på mail iaf.
Detta svaret kom nu:

Citat:

"Tack för ditt meddelandde. Du har helt rätt i azz försäkringar som tecknats på Klickskydd.se kan ångras i 30 dagar. Det är produkter som specifikt marknadsförs mot Sverige och följer svensk praxis. (Svensk rätt säger 14 dagar, men branschöverenskommelse säger 30 dagar.

Försäkringar över OnePlus är en internationell produkt och skiljer sig på flera punkter från de försäkringar vi erbjuder på Klickskydd.se Bland annat följer försäkringarna tysk rätt och är inte försäkrade genom Gjensidige.

Angående telefonen vet vi om att vi har problem. Det är dock probematiskt att åtgärda eftersom de fungerar ibland, så varje gång vi felanmäler fungerar det igen. I detta fall är det dock inte avgörande eftersom ångerrätten alltid måste åberopas skriftligt, helst över mail.

Har du fler frågor är du välkommen att återkomma"

Någon som kan hjälpa mig att svara på detta snyggt?

Jag skulle ju trots det vilja skylla på att deras telefon ligger nere då jag skulle fått denna information över telefon om jag hade kommit fram, vad tycker ni om det?

Slänger även in den chatlogg ja har från Oneplus dagen efter jag beställde telefonen:

Citat:

"12:41:25 - Danielito said : Hello Joakim. My name is Danielito how can I help you?

12:42:47 - Joakim said : Hello Danielito, i just ordered a oneplus 3 and for some reason i think i managed to press the insurance button. I dont want one... When the ordered proceeded i got an email from the insurance company and they want me to pay. If i dont want the insurance is it just okey to not pay or do i have to contact someone?

12:43:38 - Danielito said : You can ignore that e-mail or just respond that you have mistakenly clicked on it Joakim.

12:43:49 - Danielito said : If unpaid, the insurance will not be added.

12:43:55 - Joakim said : okey perfect

12:44:00 - Joakim said : that was all i wanted to hear"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se om det framkommit, men du borde ju fått med ett dokument med försäkringsvillkor i nåt av mailen.
Vad står det om ångerrätt där?

Har du INTE fått några villkor på mail/via brev så är det ju en sak att invända mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Dom är snabba på att svara på mail iaf.
Detta svaret kom nu:

Någon som kan hjälpa mig att svara på detta snyggt?

Jag skulle ju trots det vilja skylla på att deras telefon ligger nere då jag skulle fått denna information över telefon om jag hade kommit fram, vad tycker ni om det?

Slänger även in den chatlogg ja har från Oneplus dagen efter jag beställde telefonen:

Har du skrivit till klickskydd om vad oneplus sa angående försäkringen? Skickat loggen? Om klickskydd inte vill gå med på att stryka försäkringen så gå tillbaks till oneplus och säg att dom hade fel och att du nu har fått en faktura med påminnelser som måste betalas pga deras påstående att du inte behövde betala. De kanske kompenserar dig

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Hedersmedlem

Skickas telefonen från ett land inom EU så gäller 14 dagars ångerrätt från att du mottog varan.
Jag skulle försöka hävda att ångerrätten gäller från den dag du fick telefonen. Telefon och försäkring hänger ihop, och försäkringens ångerrätt kan inte gälla för en annan tidsperiod än telefonen. Ångerrätten slutar i så fall gälla imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om de har nån betydelse, Men ska inte "Visa, MasterCard" länkarna m.m i botten på sidan va "klickbara" ? Om de har ett seriöst företag och sammarbete borde de väl länka ?

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Svarade nu på deras mail med att bifoga chatloggen från Oneplus och hävdade samtidigt att hade deras telefon fungerat de 5 gånger ja försökt ringa under 2 veckors tid så hade jag fått denna informationen. Samtidigt så hävdade jag att ångerrätten då även borde gälla från den 5/7 då jag mottog telefonen. Får se vad han svarar denna gång.

EDIT:

Fick nu svar att de kommer annullera min faktura trots att de inte är dem som gjort fel i ärendet. Är väldigt tacksam för detta och samtidigt irriterad på Oneplus som ger mig information om något de tydligen inte känner till.

Vill tacka alla för hjälpen i tråden och även Klickskydd som ville hjälpa mig med detta.

löst
Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Notera att det också är möjligt att säga upp en försäkring i förtid och då få tillbaka premien för den outnyttjade försäkringstiden. Detta i enlighet med försäkringsavtalslagens 3 kap. 6 §

Citat:

6 § Försäkringstagaren får säga upp försäkringen att upphöra före försäkringstidens utgång, om
...
2. försäkringsbehovet faller bort eller det inträffar någon annan liknande omständighet

samt 5 kap. 6 §

Citat:

6 § Upphör försäkringen i förtid, har försäkringsbolaget rätt bara till den premie som skulle ha betalats om avtal hade slutits för den tid under vilken bolaget har varit ansvarigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Notera att det också är möjligt att säga upp en försäkring i förtid och då få tillbaka premien för den outnyttjade försäkringstiden. Detta i enlighet med försäkringsavtalslagens 3 kap. 6 §
samt 5 kap. 6 §

Tack för ditt svar. Som jag förstod det så går beställningen under tysk lag och även försäkringen var under detta. Då jag inte köpte den direkt av Klickskydd på deras hemsida så gäller inte de reglerna eller de svenska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Tack för ditt svar. Som jag förstod det så går beställningen under tysk lag och även försäkringen var under detta. Då jag inte köpte den direkt av Klickskydd på deras hemsida så gäller inte de reglerna eller de svenska.

... fast säljer man en försäkring i Sverige riktad åt svenskar måste det väl ändå vara svensk lag som gäller? Låter konstigt om det skulle ligga på konsumenten att ta reda på var företaget är registrerat och vad för lagar som gäller där?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ddog:

Skrivet av JoeBlack:

... fast säljer man en försäkring i Sverige riktad åt svenskar måste det väl ändå vara svensk lag som gäller? Låter konstigt om det skulle ligga på konsumenten att ta reda på var företaget är registrerat och vad för lagar som gäller där?

Det hjälper inte dem att det är Tysk lag som gäller. Tysk lag är i stora drag identisk med Svensk lag eftersom det finns en miniminivå av konsumentskydd inom EU. Två veckors ångerrätt är tex EU-lag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Då tror jag inte du läst hela tråden.
Försäkringen kom till mig då jag köpte en Oneplus 3 på www.oneplus.net. Då detta inte sker i Sverige, till och med osäker vart affären sker så är det inte svensk lag som gäller. Är ju samma sak om du skulle köpa någon på Ebay eller Amazon.
Försäkringsbolaget som då huserar i tyskland går därför efter tysk lag.
Dock säljer de även försäkringar i Sverige via Klickskydd.se vilket gör att det inte är samma typ av avtal som gäller.

Det största felet jag gjorde i de hela var väl att inte läsa igenom villkoren som mailades till mig tillsammans med den första fakturan. Hade jag gjort de ordentligt så hade jag nog kunnat se att om jag kontakta dom direkt så hade detta problemet aldrig uppståt. Men då jag istället valde att kontakta Oneplus och uppenbarligen fick helt fel information där så skapades detta problem som Klickskydd sedan hjälpte mig ur.

Detta var något jag inte visste om när jag fick försäkringen.

14 dagars ångerrätt gäller men eftersom jag hade gjort mitt köp 30/6 så har dessa gått.

Hur som är problemet löst, och jag är nöjd.

Visa signatur

OSZAR »