Webhallen försökte lura mig i butik
Lovade mig själv att aldrig mer handla på Webhallen efter att jag höll på att bli lurad på en onlinebeställning och kundservicen är generellt urusel. Fick SMS om att det var världens bästa rea och fick då syn på en riktigt bra robotdammsugare som var ganska rejält nedsatt.
Närmsta butik hade en kvar i ordinarie sortiment i den färgen jag ville ha. Såg även att dom hade en som var kartongskadad i samma färg dock till originalpris. Tänker att det kan inte gå så fel om jag handlar direkt i butiken så jag reserverar den sista.
Väl i butiken dyker den kartongskadade upp vilket jag påpekar. ”Jaha oj ja men det är den sista vi har”. Jag säger ifrån direkt och dom ska kolla i lagret om den ”gömmer” sig någonstans. Det blir lite dåligt skådespel på den som hjälper mig och jag antar den som är butikschef… efter mycket om och men dyker den oskadade upp.
Detta är så jävla fult. Hade man sagt från början att det finns en till med en kartongskada (rejäl skada där frigoliten är intryckt hela vägen till dammsugaren/basen) som dom kanske hade kunnat släppa för 500-1000kr billigare pga skadan så hade jag garanterat tänkt lite på saken, men att försöka lura kunden på detta sätt fan för er.
Nu är det faktiskt spiken i kistan och jag önskar verkligen att ni kan rycka upp er men det känns som att konkursen är runt hörnet.
Ni som handlar i butik kolla era förpackningar ordentligt innan ni betalar.