Webhallen försökte lura mig i butik

Permalänk
Medlem

Webhallen försökte lura mig i butik

Lovade mig själv att aldrig mer handla på Webhallen efter att jag höll på att bli lurad på en onlinebeställning och kundservicen är generellt urusel. Fick SMS om att det var världens bästa rea och fick då syn på en riktigt bra robotdammsugare som var ganska rejält nedsatt.

Närmsta butik hade en kvar i ordinarie sortiment i den färgen jag ville ha. Såg även att dom hade en som var kartongskadad i samma färg dock till originalpris. Tänker att det kan inte gå så fel om jag handlar direkt i butiken så jag reserverar den sista.

Väl i butiken dyker den kartongskadade upp vilket jag påpekar. ”Jaha oj ja men det är den sista vi har”. Jag säger ifrån direkt och dom ska kolla i lagret om den ”gömmer” sig någonstans. Det blir lite dåligt skådespel på den som hjälper mig och jag antar den som är butikschef… efter mycket om och men dyker den oskadade upp.

Detta är så jävla fult. Hade man sagt från början att det finns en till med en kartongskada (rejäl skada där frigoliten är intryckt hela vägen till dammsugaren/basen) som dom kanske hade kunnat släppa för 500-1000kr billigare pga skadan så hade jag garanterat tänkt lite på saken, men att försöka lura kunden på detta sätt fan för er.

Nu är det faktiskt spiken i kistan och jag önskar verkligen att ni kan rycka upp er men det känns som att konkursen är runt hörnet.

Ni som handlar i butik kolla era förpackningar ordentligt innan ni betalar.

Permalänk
Medlem

Passar nog bättre i Webhallen delen av forumet men ja, fulspel sker i nästan alla fysiska butiker. Fått liknande bemötningar på Elgiganten och Netonnet lagerhandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Passar nog bättre i Webhallen delen av forumet men ja, fulspel sker i nästan alla fysiska butiker. Fått liknande bemötningar på Elgiganten och Netonnet lagerhandel.

Dom svarar ju knappt i sin egen tråd längre, undra varför

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Webhallen svarar inte heller via epost och returärenden tar flera veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skrivet av srgb:

Webhallen svarar inte heller via epost och returärenden tar flera veckor.

Det är förstås bara spekulation, men ofta brukar långsam/utebliven kommunikation gentemot kund vara en skarp indikation på konkursmässighet.

Har sett rätt många liknande påståenden på senare tid, tillräckligt många för att det inte längre ska kännas bekvämt att köpa känsliga kapitalvaror på vilka jag tror mig eventuellt kan komma att behöva utnyttja garantin från Webhallen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det är förstås bara spekulation, men ofta brukar långsam/utebliven kommunikation gentemot kund vara en skarp indikation på konkursmässighet.

Har sett rätt många liknande påståenden på senare tid, tillräckligt många för att det inte längre ska kännas bekvämt att köpa känsliga kapitalvaror på vilka jag tror mig eventuellt kan komma att behöva utnyttja garantin från Webhallen.

De lägger en del pengar på youtube reklam iaf så allt kan inte vara slut

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

De lägger en del pengar på youtube reklam iaf så allt kan inte vara slut

Pengar som sedan tidigare redan allokerats/spenderats för det ändamålet så det säger egentligen inget.

Permalänk
Medlem

Hörde radioreklam för Webhallen på väg till Dalarna nu över Midsommar

Köpte även lite Lego, Transformers Bumblebee, på Sveavägen i förra veckan.

För inköp av datorer, komponenter samt spelkonsoler väljer jag däremot andra butiker. Inte värt besväret att bråka med deras kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Är det franchise butiker Webhallen har?
(borde det vara?)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Jag har generellt sett alltid varit nöjd med Webhallen (bodde nära deras centrallager förut så handlat en hel del där framför andra butiker), aldrig upplevt att de medvetet försökt lura mig - men säkert personberoende (personalen, inte kunden ).

Däremot undrar jag vad deras kundtjänst gör. Jag mailade och frågade när en fyndvara hade rabatt långt under den min medlemsnivå ska generera. Det var snart tre månader sedan (fick bekräftelsemail, men inget svar). Så jag handlar hellre från Inet när jag inte kan gå till en fysisk butik.

Sen ska sägas att jag hade dålig koll på att Komplett äger Webhallen (och Netonnet). Grävde i det när en produkt jag beställt från Webhallen helt plötsligt skickades från Netonnets centrallager enligt Postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kanske för att det gnälls så mycket från folk som ibland har fel själva och kommer med felaktiga påståenden som är svåra att bemöta. Det är nog inte sällan missnöjet är friserat lite och avgörande detaljer utelämnas.

Ibland läser man ju om folk som typ tycker en affär är sämst för att de inte får alla pengarna tillbaka för ett grafikkort de haft i 23 månader pga ”nyligen” uppstått coil whine.

Skrivet av kaput:

De ägs väl av komplett så de går väl inte i konken utan vidare kan man gissa.

Själv alltid varit nöjd förutom när jag fick en bekräftad order på ett grafikkort som inte sen gick att leverera. Detta var i samband med byte av lagersystem så det kan man ändå förstå.

Kör ändå alltid distansköp på allt dyrt för säkerhets skull eftersom man är mer skyddad då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

De ägs väl av komplett så de går väl inte i konken utan vidare kan man gissa.

Själv alltid varit nöjd förutom när jag fick en bekräftad order på ett grafikkort som inte sen gick att leverera. Detta var i samband med byte av lagersystem så det kan man ändå förstå.

Kör ändå alltid distansköp på allt dyrt för säkerhets skull eftersom man är mer skyddad då.

Jo, men att Webhallen ägs av Komplett innebär inte att de är samma juridiska person som Komplett. Det finns inget som hindrar Komplett att låta dem gå i putten om de inte anser det vara lönsamt längre.

Så länge allt flyter på är det ingen större skillnad på leverantörer, det är just när det skiter sig det visar sig vilket virke de är av.

Jo, distansköp ger dig ett visst extra skydd vid normala förhållanden, men det gör dig inte till en högre prioriterad fordringsägare vid konkurs. Som privatkund är du absolut längst ner i den näringskedjan hur du än vrider och vänder på det.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

I värsta fall skulle det ju snarare vara avveckling eller att det blir sålt/absorberas av annan del av koncernen om inte moderbolaget vill hålla det flytande då det ägs av Komplett.

OSZAR »